ЕКСКУРЗИЈЕ И НАСТАВА У ПРИРОДИ У ШКОЛСКОЈ 2024/2025. ГОДИНИ
ПРОГРАМ НАСТАВЕ У ПРИРОДИ ЗА УЧЕНИКЕ ОД 1. ДО 4. РАЗРЕД
ИЗВЕШТАЈ СА ИЗВЕДЕНЕ НАСТАВЕ У ПРИРОДИ НА ЗЛАТИБОРУ
ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ ЗА УЧЕНИКЕ ОД 1. ДО 4. РАЗРЕДА
РЕЛАЦИЈА: Брезјак – Шабац – манастир Петковица – Брезјак | |
ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНИ ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ: | – Сагледавање и усвајање дела наставног програма, непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини; – Подстицање интересовања за нова сазнања; – Проучавање објеката и феномена у природи; – Развијање љубави према природи и потребе њене заштите; – Усвајање знања према културном наслеђу и неговању верске традиције; – Развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима; – Неговање људске солидарности, хуманизма, другарства и пожртвованости; – Стицање нових, проширивање и проверавање већ стечених знања |
САДРЖАЈИ КОЈИМА СЕ ПОСТАВЉЕНИ ЦИЉЕВИ ОСТВАРУЈУ: | – дечија представа; – посета Старом граду у Шапцу; – успутни ручак и краћи одмор; – Текериш – посета музеју; – посета манастиру Петковица; – повратак за Брезјак и Корениту. |
АКТИВНОСТИ У ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНОМ РАДУ (ученика): | – Упознавање са маршрутом екскурзије; – Упознавање ученика са садржајем екскурзије; – Посматрање и обилазак предвиђених локалитета; – Упознавање ученика са правилима понашања на ексурзији и поштовање истих у аутобусу којим путују и соби у којој су смештени; – Ученици постављају питања, слушају упутства наставника; – Памте и бележе; – Одговарају на питања наставника током екскурзије и после екскурзије; – Повезују знања са екскурзије са школским градивом. |
НОСИОЦИ ПРЕДВИЂЕНИХ САДРЖАЈА И АКТИВНОСТИ: | – Одељенске старешине и стручни вођа пута – Туристичка агенција |
ПЛАНИРАНИ ОБУХВАТ УЧЕНИКА: | 60% разреда (или 60% одељења) |
ТРАЈАЊЕ: | 1 дан |
НАЧИН ФИНАНСИРАЊА: | родитељи |
ТEХНИЧКА ОРГАНИЗАЦИЈА: | Комисија за реализацију екскурзије и одељењске старешине. |
ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ ЗА УЧЕНИКЕ 5. И 6. РАЗРЕДА
РЕЛАЦИЈА: Брезјак – Ваљево – Топола – Опленац – Аранђеловац – Буковичка бања – Марићевића јаруга – Брезјак | |
ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНИ ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ: | – Сагледавање и усвајање дела наставног програма, непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини; – Подстицање интересовања за нова сазнања; – Проучавање објеката и феномена у природи; – Развијање љубави према природи и потребе њене заштите; – Усвајање знања према културном наслеђу и неговању верске традиције; – Развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима; – Неговање људске солидарности, хуманизма, другарства и пожртвованости; – Стицање нових, проширивање и проверавање већ стечених знања |
САДРЖАЈИ КОЈИМА СЕ ПОСТАВЉЕНИ ЦИЉЕВИ ОСТВАРУЈУ: | – Топола – обилазак комплекс музеја – конака Вожда Карађорђа; – Опленац – посета цркви Светог Георгија – задужбини Краља Петра, обилазак куће музеја Краља Петра и виноградарске куће; – Буковичка бања – краћи одмор, ручак и шетња кроз бањски парк; – Марићевића јаруга – географски локалитет историјског значаја у насељу Орашац; обилазак меморијалног комплекса – спомен обележја у Марићевића јарузи у којој је подигнут Први српски устанак на Сретење 15. фебруара 1804. г. – пећина Рисовача; – повратак за Брезјак и Корениту. |
АКТИВНОСТИ У ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНОМ РАДУ (ученика): | – Упознавање са маршрутом екскурзије; – Упознавање ученика са садржајем екскурзије; – Посматрање и обилазак предвиђених локалитета; – Упознавање ученика са правилима понашања на ексурзији и поштовање истих у аутобусу којим путују и соби у којој су смештени; – Ученици постављају питања, слушају упутства наставника; – Памте и бележе; – Одговарају на питања наставника током екскурзије и после екскурзије; – Повезују знања са екскурзије са школским градивом. |
НОСИОЦИ ПРЕДВИЂЕНИХ САДРЖАЈА И АКТИВНОСТИ: | – Одељенске старешине и стручни вођа пута – Туристичка агенција |
ПЛАНИРАНИ ОБУХВАТ УЧЕНИКА: | 60% разреда (или 60% одељења) |
ТРАЈАЊЕ: | 1 дан |
НАЧИН ФИНАНСИРАЊА: | родитељи |
ТEХНИЧКА ОРГАНИЗАЦИЈА: | Комисија за реализацију екскурзије и одељењске старешине. |
ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ ЗА УЧЕНИКЕ 7. И 8. РАЗРЕДА
| РЕЛАЦИЈА: Брезјак – Аранђеловац (Буковичка бања) – Опленац – Врњачка бања (ноћење) – Крушевац / Жича – Брезјак. | |
| ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНИ ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ: | – Сагледавање и усвајање дела наставног програма, непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини; – Подстицање интересовања за нова сазнања; – Проучавање објеката и феномена у природи; – Развијање љубави према природи и потребе њене заштите; – Усвајање знања према културном наслеђу и неговању верске традиције; – Развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима; – Неговање људске солидарности, хуманизма, другарства и пожртвованости; – Стицање нових, проширивање и проверавање већ стечених знања |
| САДРЖАЈИ КОЈИМА СЕ ПОСТАВЉЕНИ ЦИЉЕВИ ОСТВАРУЈУ: | 1. ДАН – пећина Рисовача; – Буковичка бања (шетња) – Опленац (посета цркви Светог Ђорђа, Виноградарева кућа, Конак Карађорђа…); – успутни ручак; – Врњачка бања (вечера, дискотека). 2. ДАН – Врњачка бања – шетња и доручак; – манастир Љубостиња; – манастир Жича; – ручак; – повратак за Брезјак и Корениту. |
| АКТИВНОСТИ У ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНОМ РАДУ (ученика): | – Упознавање са маршрутом екскурзије; – Упознавање ученика са садржајем екскурзије; – Посматрање и обилазак предвиђених локалитета; – Упознавање ученика са правилима понашања на ексурзији и поштовање истих у аутобусу којим путују и соби у којој су смештени; – Ученици постављају питања, слушају упутства наставника; – Памте и бележе; – Одговарају на питања наставника током екскурзије и после екскурзије; – Повезују знања са екскурзије са школским градивом. |
| НОСИОЦИ ПРЕДВИЂЕНИХ САДРЖАЈА И АКТИВНОСТИ: | – Одељенске старешине и стручни вођа пута – Туристичка агенција |
| ПЛАНИРАНИ ОБУХВАТ УЧЕНИКА: | 60% разреда (или 60% одељења) |
| ТРАЈАЊЕ: | 2 дана |
| НАЧИН ФИНАНСИРАЊА: | родитељи |
| ТEХНИЧКА ОРГАНИЗАЦИЈА: | Комисија за реализацију екскурзије и одељенске старешине. |
